Friday, 8 March 2013

Welcome to my blog



Since I love to write I've decided to found my own blog to share my, undoubtedly, priceless options about the world around. I will present you mostly the things I love as I don't think that one should get upset in their free time. My ambition was always writing (right after I grew up from my childish dreams of being a princess, detective or a rockstar) and I used to have a blog in the past – a kind of therapy for a teenage ding-dong but I finally removed it after posting too many embarrassing ramblings. Now I think it's time for starting again and instead of sharing my personal details I'll be reviewing the books, films and other things that absolutely deserve it (or absolutely don't). Stay tuned and feel free to comment below if you have anything to share except maybe the spam about the pills helping with erectile dysfunction. Since English is not my mother tongue and I don't believe it's perfect please do correct some mistakes you see – many of my friends can't speak English so I'll try to write this bilingually in English and Slovak.
I'm planning to write the posts about the films Children's Hour, The Unforgiven, The War of the Roses, Romeo and Juliet, Psycho, Birds,... and the books Bridget Jones's Diary, Mrs Dalloway, Lolita and many more and I don't know yet in what order. 
I hope you like the design - it seems suitable to the topic and it reminds me the Red Room from Twin Peaks - my all-time favourite TV show.
See you soon

Vitajte na mojom novom blogu

Keďže som mala vždy rada písanie, rozhodla som sa založiť si vlastný blog, kde by som zdieľala moje nepochybne vzácne názory na svet naokolo. Budem tu prezentovať poväčšine veci, ktoré mám rada, lebo si nemyslím, že by sme mali rozčuľovať ešte aj vo voľnom čase. Moje ambície sa vždy týkali písania (hneď ako som vyrástla z mojich detských snov, kedy som túžila byť princeznou, detektívkou alebo rockovou hviezdou) a v minulosti som mala blog – akási pubertálna terapia jedného trdielka, ale nakoniec som ho po napísaní priveľa trápnych táraním zrušila. Teraz si myslím, že je čas začať znova a miesto zdieľania súkromností budem robiť recenzie a komentovať knihy, filmy a veci, ktoré si to skutočne zaslúžia (alebo nezaslúžia). Sledujte môj blog a nehanbite sa komentovať, ak sa budete chcieť k čomukoľvek vyjadriť (pokiaľ to len nebude spam o piluliach na problémy s erekciou). Budem sa snažiť písať bilingválne, v slovenčine a angličtine.
Plánujem napísať príspevky o filmoch Detská hodinka, Nezmieriteľní, Vojna ruží, Rómeo a Júlia, Psycho, Vtáky,... a knihách Denník Bridget Jonesovej, Pani Dallowayová, Lolita and o mnohých ďalších, ale netuším v akom poradí.
Dúfam, že sa vám páči dizajn - myslím, že sa tématicky celkom hodí a navyše mi pripomína červenú izbu z Twin Peaks - môj najobľúbenejší seriál.
Zatiaľ pekný deň

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.